Ponad 19 milionów złotych przychodu, więcej niż 150 różnorodnych imprez, około 550 tysięcy osób odwiedzających obiekt. Takim bilansem zakończył się 2022 rok na Tarczyński Arenie Wrocław. Oznacza to, że spółka zanotowała najwyższe w historii wpływy do stadionowej kasy.
– Ten rok na pewno możemy nazwać wyjątkowym – mówi Marcin Przychodny, Prezes Zarządu Stadion Wrocław Sp. z o. o. Przede wszystkim wiosną na dobre wróciliśmy do trybu funkcjonowania sprzed pandemii – dzięki temu mogły się u nas odbyć dwa ogromne koncerty w ciągu trzech dni: Dawida Podsiadły i Kings of Leon. Łącznie, w okresie wiosenno-letnim gościliśmy 16 imprez w ciągu około 1,5 miesiąca. Poza wspomnianymi występami, między innymi: mecz Reprezentacji Polski, finał cyklu turniejów dla dzieci Tarczyński Arena Cup, motoryzacyjny Ultrace, Wrocław Stand-up Festival, American Cars Mania, Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa i nie tylko… W tym czasie odwiedziło nas w sumie ponad ćwierć miliona osób. Nie tylko zniesienie pandemicznych obostrzeń, ale i wynajem 96% dostępnej powierzchni oraz kontrakt sponsorski sprawiły, że zanotowaliśmy rekordowy przychód – ponad 19 milionów złotych. To niemal dwa razy więcej w porównaniu do lat sprzed pandemii COVID-19!
W sumie w minionym roku na stadionie zanotowano ponad 250 dni eventowych. Obejmowały zarówno mecze i turnieje piłkarskie, wspomniane duże koncerty i festiwale, ale i wydarzenia przeznaczone dla mniejszych grup. Z samego lodowiska, które działa na jednym z pięter parkingu wielopoziomowego już trzeci rok, skorzystało ponad 25 000 osób.
– Poza dużymi, „sztandarowymi” imprezami, w których bierze udział kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt tysięcy osób, Tarczyński Arena „żyje” na co dzień także dzięki mniejszym wydarzeniom – wyjaśnia Marcin Janiszewski, Rzecznik Prasowy. Czasami są to wydarzenia branżowe (na przykład Targi Expo Property, Targi Zabawek, czy I Dolnośląski Kongres Amatorskiej Piłki Nożnej), czasami inicjatywy sportowe, takie jak Nightskating lub Grill Basket. Obiekt oferuje także całoroczne, regularne zajęcia (przykładowo treningi kolarskie AZS Wratislavia), atrakcje typu urodziny na stadionie, półkolonie, imprezy dla dzieci z nocowaniem, warsztaty zdobienia bombek choinkowych (dla 3000 dzieci z kilkudziesięciu szkół), czy goszczące na parkingu od strony ul. Królewieckiej wesołe miasteczko. Co ważne, już od kilku lat staramy się, by stadion był miejscem, w którym można spędzać czas „bez okazji” – na co dzień, na przykład korzystając z boiska koszykarskiej Strefy Betonu, czy tras biegowych. W tym roku, na wiosnę, poszerzymy ofertę o Muzeum Śląska Wrocław i Sport Bar – dodaje Janiszewski.
Pod koniec ubiegłego roku udało się również rozpocząć budowę największej w miejskim zasobie instalacji fotowoltaicznej. Niemal 1300 paneli umieszczonych na najwyższej kondygnacji wielopoziomowego parkingu wyprodukuje nawet 550 MWh rocznie. W długie i słoneczne letnie dni może zapewnić nawet 100% codziennego, biurowego zużycia energii elektrycznej, redukując emisję dwutlenku węgla o 420 ton rocznie. W samym 2023 roku powinna zwrócić się 1/3 kosztów inwestycji.