Zarówno muzeum jak i pub znajdować się będą na poziomie esplanady, w pomieszczeniach między trybunami B i C, a najłatwiej dotrzeć będzie do nich wchodząc na Tarczyński Arenę od strony ul. Królewieckiej. Muzeum i pub zostaną otwarte dla gości latem 2023 roku.
Inwestycję przeprowadzi A+V Sp. z o.o. – doświadczony integrator systemów audiowizualnych i multimedialnych działający na rynku europejskim. Współtworzy wystawy muzealne, które zbierają pochlebne recenzje zarówno wśród dorosłych jak i najmłodszych zwiedzających.
Firma kompleksowo podchodzi do realizacji wystaw, łącząc zabytkowe eksponaty z najnowocześniejszą technologią tak, aby przekaz ekspozycji był jak najbardziej atrakcyjny dla odwiedzających. Ciekawe realizacje A+V można zobaczyć w wielu muzeach w Polsce, jak na przykład: Muzeum Hutnictwa w Chorzowie, Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze czy wreszcie Muzeum Teatru we Wrocławiu.
– Możliwość współtworzenia Muzeum Śląska Wrocław ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ to nie tylko fantastyczny projekt muzealny. Nasza firma ma swoje korzenie we Wrocławiu, a wśród naszych pracowników znajduje się wielu fanów klubu. Dzielimy więc pasję organizatorów tej wystawy – mówi Jarosław Kołcun, prezes A+V Sp. z o.o.
W Muzeum Śląska Wrocław zaplanowano szereg rozwiązań multimedialnych. Ekrany dotykowe z dedykowanymi aplikacjami, które w atrakcyjny sposób zaprezentują zdjęcia, nagrania i informacje na temat poszczególnych etapów historii klubu. Projekcje na ścianach z odpowiednio dobranym nagłośnieniem pozwolą na wyświetlanie filmów czy morphingu herbów klubu, zwracając uwagę zwiedzających na ważne aspekty wystawy.
Ciekawym elementem multimedialnym wystawy będzie projekcja 360 stopni pokazująca różne stadiony związane z klubem, pozwoli ona poczuć atmosferę każdego z nich. Uzupełnieniem całości będzie nowoczesny SportBar oraz strefa aktywności, gdzie wszyscy zwiedzający będą mogli spróbować swoich sił w kilku sportowych rywalizacjach.
– Realizując przedsięwzięcie, zobligowani jesteśmy do spełnienia wytycznych jakie zawarte były w dokumentacji przetargowej, w tym w niezwykle ciekawej koncepcji. Jednakże doskonale wiemy, że nikt nie posiada takiej wiedzy jak wieloletni kibice Śląska, oraz osoby związane od lat z klubem. Dlatego chcielibyśmy korzystać z ich wiedzy na etapie przygotowania i wykonania całości wystawy – mówi Kamil Wołczyński, kierownik Techniczno-Handlowy A+V Sp.z o.o.
Wyboru wykonawcy dokonano w przetargu. Zwycięska firma swoje prace wyceniła na 4 815 000 złotych netto, mieszcząc się przy tym w zakładanym przez inwestora kosztorysie.